Ienākt
03.09.2011.

BMW parāda i3 un i8 prototipus.

Vācijas autobūves kompānija BMW nodemonstrējusi divus gaidāmos jaunumus – mazās klases elektromobili i3 un sportisko hibrīdautomobili i8.
Abas automašīnas konstruētas, izmantojot jaunu paņēmienu, proti – pamatā alumīnija karkass, pie kura stiprinās tehniskais pildījums un oglekļa šķiedras kabīne pasažieriem.
BMW i3, kas līdz šim bija pazīstams kā Megacity Vehicle, būs aprīkots ar minheniešu pašu radītu elektriskās piedziņas sistēmu, kas griezīs spēkrata aizmugurējos riteņus.

Dinamikas ziņā mazais bavārietis būs viens no ātrākajiem e-mobiļiem, it īpaši, ja to salīdzina ar Nissan Leaf vai Mitsubishi iMiEV – 170 ZS un 250 Nm jaudīgais elektromotors nodrošina paātrinājumu no vietas līdz simtam 7,9 sekundēs, kurpretim Nissan Leaf vajag par 4 sekundēm vairāk. i3 maksimālais ātrums būs 150 km/h, kas ir vairāk nekā pietiekami pilsētas satiksmei, kurai elektriskais BMW patiesībā konstruēts.
Uz to norāda īsās pārkares, kas atvieglos manevrēšanu šauro ieliņu labirintos un pretēji veramas durvis, kas vienkāršos iekļūšanu salonā. 3,84 m garajai automašīnai ir 200 l ietilpības bagāžnieks un papildu novietne priekšgalā.
Nesteidzīgā, ekonomiskā režīmā braucot, i3 ar pilnībā uzlādētu bateriju spēs nobraukt 224 km, bet izvēloties sportisku pārvietošanās manieri, attālums saruks līdz 130-160 km. BMW i3 akumulatorus varēs uzlādēt pie mājas elektrotīkla, kas aizņems 6 stundas. Paredzēta arī uzlāde ar speciālas iekārtas palīdzību, kur stundas laikā tiks sasniegta 80% kapacitāte.
Otrs jaunums – BMW i8 ar sēdvietu formulu 2+2, ir komplektēts ar 1,5 litru 223 ZS trīscilindru turbomotoru, kas darbojas pārī ar 130 ZS elektrodzinēju. I8 ir īsts sportkārs ar attiecīgu dinamiku – 0-100 km/h 4,6 sekundes, maksimālais ātrums 250 km/h (elektroniski ierobežots), savukārt degvielas patēriņš būs tikai 4,7 l/100 km, ko vēl vairāk var samazināt, ja aizmirst par BMW vairāk piestāvošo sportisko vadīšanas stilu. Tādā gadījumā i8 100 kilometriem pietiks ar 2,26 litriem degvielas.
35 km BMW i8 var nobraukt tīri elektriskā režīmā, nepatērējot ne gramu degvielas un, tāpat kā i3, savus akumulatorus var uzlādēt pie 220 V rozetes.
Abu BMW jaunumu sērijveida modeļi tirgū nonāks jau 2013.gadā

Atgriezties pie saraksta

Citi jaunumi